Κάθονται γύρω από τα γυάλινα τραπέζια με την απέραντη θέα νυχθημερόν και σχεδιάζουν τον τρόπο προώθησης για το νέο προϊόν του 21ου αιώνα: την ΕΡΓΑΣΙΑ. Ναι, η Εργασία θα είναι το προϊόν με τη μεγαλύτερη ζήτηση εφεξής. Εξάλλου, είναι ένα προϊόν που το σχεδίαζαν καιρό μέχρι να το βγάλουν στην αγορά.

Οι Marketers της Μέρκελ και του ΔΝΤ δεν το βλέπουν πλέον ως δικαίωμα, αλλά ως προϊόν που θέλουν να το πουλήσουν στον Ευρωπαϊκό κόσμο σε τιμή που θα εξοικονομήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα. Το νερό δεν μπορούσαν να το κόψουν βλέπεις, αλλά την εργασία μπορούσαν, με σκοπό να την πουλήσουν αμέσως μετά «την περίοδο των ελληνικών προβάτων» στην πιο ανταγωνιστική τιμή της αγοράς.

Λύθηκε και η απορία του ευρώ, ως μη ανταγωνιστικού νομίσματος: το ακριβό νόμισμα γεννήθηκε για να εκφράζει τους Γερμανούς και η φθηνή εργασία τους υπόλοιπους λαούς που θα βρίσκονται κάπου αλλού: εκεί που οι όροι της εργοδοσίας θα παρουσιάζονται όλοι ως φυσιολογικοί, τα μικρά γράμματα που δημιουργήθηκαν με στόχο την κατάχρηση των εργαζομένων θα εξαφανιστούν για να αντικατασταθούν με ψυχολογική βία σε προφορικό επίπεδο, την οποία δίδαξαν τα τελευταία 4 χρόνια στους ισχυρούς κατέχοντες που κατόρθωσαν να μετατρέψουν τον ψυχολογικό καταναγκασμό σε τεχνοκρατικό βίτσιο, αψηφώντας τις εξαγγελίες των λαών για επιστροφή στους θεσμούς.

Σε λίγο καιρό όλοι θα θέλουν να καταναλώσουν το «επαναστατικό» προϊόν της Εργασίας, γιατί η εξαφάνισή του από την αγορά με τρομακτική στέρηση, θα κάνει τους πάντες να παραβλέψουν πόσο έχει υποβαθμιστεί η ποιότητα σε σημείο που να θυμίζει μπαγιάτικο, πόσο έχει ελαχιστοποιηθεί η ποσότητα, αφού μόλις το ανοίγεις θα είναι σχεδόν άδειο. Να μη μιλήσουμε για την συσκευασία που δε θα είναι καθόλου ελκυστική, αφού δε θα έχει χρώμα, όπως δεν είχε ποτέ η πραγματική εργατιά.

Το σίγουρο είναι ότι δε θα προκύπτουν και πρόσθετες ωφέλειες από την κατανάλωσή του. Μάλλον θα ξέρουμε ότι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες θα το καταναλώνουμε θα προκαλούν τα χειρότερα στον οργανισμό μας, αλλά εμείς θα έχουμε πάθει ήδη εξάρτηση χάρη στη βοήθεια των τεράστιων εισαγωγών που κάνουμε λόγω της εγχώριας κυβερνητικής πολιτικής.

Το παράδειγμα της Ελλάδας ως «Value for Money» σίγουρα «παίζει» σε πολλές παρουσιάσεις Powerpoint των ξένων επενδυτών και το καρότο που κάνει καλό μαύρισμα έχει αντικατασταθεί από την φθηνή εργασία που μαυρίζει επίσης τους εξαρτώμενους λαούς. Η δήλωση για ακριβό κατώτατο μισθό των μεικτών 586€ είναι κομμάτι της καμπάνιας που έχει δώσει “ok” ο επενδυτής. Σε λίγο θα λαμβάνουμε και sms ή mms στα κινητά μας που θα μας προειδοποιούν ότι έρχονται νέα προϊόντα, ακόμη πιο ληγμένα, από την πρώτη ημέρα της νέας μορφής εργασίας.

Κάποιοι μάλιστα Επενδυτές θεωρούν τη νέα μορφή εργασίας ως το τέλειο προϊόν, γιατί όχι μόνο δεν παχαίνει, αλλά δημιουργεί τέλεια σιλουέτα από την στέρηση βασικών αγαθών.

*Ο Γιάννης Ζευγώλης είναι συγγραφέας.

Πηγή: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=22545

Subscribe To My Newsletter

BE NOTIFIED ABOUT BOOK SIGNING TOUR DATES

    Donec fringilla nunc eu turpis dignissim, at euismod sapien tincidunt.